Usługi

Doradztwo, konsultacje, outsourcing usług

Usługi

Outsourcing Usług

Audyty wewnętrzne

Utrzymanie systemów zarządzania wymaga ciągłego ich doskonalenia. Należy okresowo planować i przeprowadzać audyty wewnętrzne w celu weryfikacji skuteczności funkcjonowania systemu. Sprawne zaplanowanie i przeprowadzenie audytu wewnętrznego wymaga posiadania odpowiednio przeszkolonej kadry – Audytorów Wewnętrznych. Audytorzy Wewnętrzni zobligowani są do podnoszenia swoich kwalifikacji, doskonalenia umiejętności na warsztatachi poszerzanie wiedzy o standardach i wymaganiach stanowiących kryteria audytu.

 

Czy do audytów wewnętrznych wykorzystywać własne zasoby czy realizować je w outsourcingu? Warto sporządzić krótkie porównanie…

Audytorzy wewnętrzni:

  • dobre rozeznanie w funkcjonowaniu organizacji
  • potrzeba stałego podnoszenia kwalifikacji (koszty szkoleniowe)
  • problem niezależności audytu (podległość w strukturze organizacyjnej, zależności natury koleżeńskiej)
  • zapewnienie odpowiedniej ilości czasu na realizację audytu (zazwyczaj audytor pełni funkcje dodatkowe w organizacji)
  • brak „świeżego spojrzenia” na funkcjonowanie organizacji (do tej pory tak działa….)
  • nie są znane pełne koszty związane z utrzymaniem funkcji AW

Outsourcing audytu:

  • rozpoznanie na podstawie dostarczanej dokumentacji i analizy struktury organizacyjnej
  • podnoszenie kwalifikacji audytorów nie stanowi obciążenia kosztów dla organizacji zlecającej
  • pełna niezależność audytorów
  • dyspozycja odpowiednimi zasobami zgodnie z umową outsourcingową
  • duże doświadczenie i wiedza o systemach oraz różnych aspektach jego funkcjonowania na podstawie audytów w różnych organizacjach
  • jasno określone koszty związane z planowaniem i przeprowadzaniem audytów uregulowane umową outsourcingową

Decyzja odnośnie realizacji audytów wewnętrznych własnymi zasobami lub z wykorzystaniem zasobów zewnętrznych uzależniona jest od wielu czynników. Niemniej jednak outsourcing audytów wewnętrznych stanowi ciekawą ofertę dla firm wdrażających lub utrzymujących systemy zarządzania.

 

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani ofertą w zakresie outsourcingu audytów wewnętrznych zapraszamy do skontaktowania się z nami, dzięki czemu będziemy mogli przedstawić naszą koncepcję realizacji usługi.

 

Szkolenia wewnętrzne

Jednym z etapów wdrożenia systemu zarządzania w firmie jest przeprowadzenie szkoleń pracowników z wymagań wewnętrznych (dokumentacji, procedur). Wraz z rozwojem systemu zarządzania szkolenia powinny być okresowo powtarzane a ich skuteczność mierzona. Należy również pamiętać, że szkolenie wewnętrzne musi obejmować nowo przyjmowanych pracowników. Przy dużej ilości pracowników i fluktuacji kadr szkolenia mogą być czasochłonne i kosztowne (np. zatrudnienie dodatkowych osób do przeprowadzania szkoleń).

Chcemy Państwu zaproponować usługę szkoleń wewnętrznych w ramach outsourcingu. Usługa ta może obejmować systemy zarządzania, wymagania prawne lub regulacje wewnętrzne (polityki, procedury) – tematyka ustalana jest w umowie outsourcingowej. Szkolenia mogą być przeprowadzane w oparciu o roczny harmonogram, a odbywać w Państaw siedzibie lub wskazanej lokalizacji.

Drugą usługą w tym zakresie jest wdrożenie systemu elearningowego i w ramach outsourcingu opracowanie materiałów szkoleniowych w formie kursów elearningowych. Niewątpliwą zaletą takich kursów jest możliwość odbycia ich w dowolnym terminie, z dostępem do materiałów szkoleniowych. Pozwoli Państwu zminimalizować wydatki na obowiązkowe szkolenia – raz opracowany kurs może być wykorzystywany wielokrotnie również w ramach większych programów szkoleniowych (np. szkolenia wstępne dla nowozatrudnianych pracowników, szkolenia z ochrony danych osobowych) oraz umożliwi ocenę skuteczności szkolenia (kursy mogą być zakończone testami zaliczającymi).